Zaproszenie do Konkursu Palm Wielkanocnych
Regulamin Konkursu Palm Wielkanocnych
- Celem konkursu jest:
- Podtrzymanie tradycji wykonywania i strojenia palm wielkanocnych.
- Ocalenie od zapomnienia typowych form twórczości ludowej oraz powrót do tradycji związanych z okresem wiosennym i wielkanocnym.
- Aktywizacja mieszkańców parafii w kierunku sztuki ludowej.
- Konkurs obejmuje palmy o wymiarach od 150cm do 300cm.
- Prace grupowe dotyczą kategorii:
- oddziały przedszkolne (zostaną przyznane 3 nagrody oraz ewentualne wyróżnienia),
- prace wykonywane przez całą rodzinę (zostaną przyznane 3 nagrody oraz ewentualne wyróżnienia).
- Prace indywidualne oceniane będą w kategorii:
- uczniowie klas I-III szkół podstawowych – palma wykonana przez max 2 osoby (zostaną przyznane 3 nagrody oraz ewentualne wyróżnienia),
- uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych – palma wykonana przez max 2 osoby (zostaną przyznane 3 nagrody oraz ewentualne wyróżnienia),
- uczniowie klas VII-VIII, gimnazjum i szkół średnich – palma wykonana przez max 2 osoby (zostaną przyznane 3 nagrody oraz ewentualne wyróżnienia).
- Prace grupowe dotyczą kategorii:
- Ocenie podlegają następujące kryteria: – kompozycja, kolorystyka (inspiracją mogą być stroje ludowe), – wykonane własnoręcznie kwiaty z bibuły, rośliny naturalne (np. bazie, bukszpan, jałowiec) sztuczne plastikowe kwiaty są niedopuszczalne – staranność i pracochłonność wykonania – wiek twórcy – UWAGA! Konkurs nie przewiduje nagród za najwyższą palmę!
- Termin i miejsce: Zapisy i zgłoszenia palm przyjmowane będą 02.04.2022 przed szkołą Podstawową im. T. Kościuszki w godzinach od 8.00 do 8.45. Poświęcenie palm przed procesją pokutną z parkingu szkoły ul. Narodową do kościoła, a następnie Msza św.
Oficjalne ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród odbędą się 02 kwietnia 2023r. (Niedziela Palmowa): – w Brzeziu po Mszy Świętej o godzinie 10.00, – - Oznaczenie prac:
- Każda palma powinna zawierać numer przypisany do karty informacyjnej na której wyszczególnione będą następujące dane:
- Oznaczenie wykonawcy palmy – prace grupowe:
- w przypadku przedszkola: nazwa grupy, adres szkoły, nr kontaktowy do opiekuna,
- w przypadku rodziny: imiona wszystkich członków rodziny wykonujących palmę, wiek dzieci, nr kontaktowy,
- Oznaczenie wykonawcy palmy – prace indywidualne: imię i nazwisko dziecka, klasa, nazwa szkoły, telefon kontaktowy do rodzica.
- Oznaczenie wykonawcy palmy – prace grupowe:
- Każda palma powinna zawierać numer przypisany do karty informacyjnej na której wyszczególnione będą następujące dane:
- Organizator zaznacza, że ma prawo odrzucić zgłoszoną do konkursu palmę, jeżeli:
- jej wysokość będzie mniejsza niż 150cm (do wysokości liczony jest uchwyt oraz górna dekoracja),
- jej wysokość będzie większa niż 300 cm (do wysokości liczony jest uchwyt oraz górna dekoracja),
- organizator będzie mieć wątpliwości czy palma została wykonana własnoręcznie (np. w przypadku zgłoszenia palmy zakupionej na stoisku wielkanocnym),
- będzie zawierała sztuczne kwiaty, nie wykonane własnoręcznie,
- nie będzie karty informacyjnej i numeru.
- Decyzje podjęte przez członków jury są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.
Regulamin zaakceptował ks. Proboszcz, który zaprasza do konkursu! Wyrażam zgodę na przechowywanie przez organizatorów moich danych osobowych podczas przeprowadzania konkursu………………….
Zgodnie z zasadami Rodo wszelkie dane osobowe zostaną zniszczone zaraz po konkursie.
KARTA ZGŁOSZENIA PALMY WIELKANOCNEJ
Numer: …………………………
Kategoria: ………………………………
Praca indywidualna,
Autor (imię, nazwisko): ………………………………………………………………………………………….
Nazwa Szkoły: …………………………………………………………………
Klasa: ………
Telefon kontaktowy: ………………..
Praca zbiorowa: Rodzina – imiona i wiek dzieci, które wykonały palmę i nazwisko: …………………
Szkoła adres, klasa: …………………………
Imię i nazwisko opiekuna: ………………….
lub
Przedszkole – nazwa grupy: …………………………
Imię i nazwisko opiekuna: ………………….
Telefon kontaktowy: …………………………….